Wycieczka do Doliny Będkowskiej i Doliny Kobylańskiej

maj. 24th | Dodane przez: 0 komenarz(y)

W ramach wędrówek na skraju drogi udaliśmy się na zwiedzanie dolin Będkowskiej i Kobylańskiej. Naszym celem było nawiedzenie pięknych dolin i jak się okazuje w połowie drogi czekało na nas Gospodarstwo Rybackie „Dolina Będkowska”, które znajduje się w jednej z najpiękniejszych i najdłuższych dolin w Polsce, należącej do Parku Krajobrazowego. Dolina Będkowska to obowiązkowy punkt dla każdego fana Krakowskich okolic.
Wyjechaliśmy z naszego domu busem w kierunku Olkusza, na wysokości Białego Kościoła skręciliśmy w lewo. Po paru kilometrach widzimy idącą ostro w dół wąską i krętą drogę –to znak że jesteśmy na miejscu – kierujemy się do parkingu. Tutaj chwilę zatrzymujemy się by wzmocnić się kawą i kanapką. Rozpoczynając marsz przed nami ukazuje się góra „Sokolnica” o wysokości ponad 600 m. Idąc dnem wąwozu, który wije się środkiem Doliny Będkowskiej podziwiamy ciekawe formy skalne, które ukształtowały się przez setki tysięcy lat. Idąc dalej napotykamy polany, na których pasą się konie. Dolina ta należy do Parku Krajobrazowego, jej długość to 7km. Dnem doliny płynie potok Będkówka, którego okolice latem i wiosną tętnią piękną zielenią. Po paruset metrach odbijamy w lewo aby sforsować „Będkówkę” za pomocą kładki aby dojść do znanego wszystkim wspinaczom masywu skalnego, w którym wyróżnia się tzw.: „Dupa Słonia”. O popularności tego miejsca może świadczyć fakt że 4 lata temu wywieszono na tej ściance jeszcze większą ilość stałych punków asekuracyjnych dla wspinaczy.
Jakże wielką frajdę dają nam te wyjazdy! Skrzyknięta grupa liczyła 5 osób. Pensjonariusze, opiekinka Pani Ela oraz wolontariuszka. Stawy gospodarstwa Rybackiego położone w jednej z najpiękniejszych i najdłuższych dolin w Polsce. Są tu łowiska pstrąga, okoni, leszczy, karpia itd. Na miejscu jest smażalnia gdzie się rozsiadamy mając stawy w zasięgu wzroku. Zamawiamy i zniecierpliwieni czekamy aż pyszne rybki będą gotowe. Choć to nie to samo co wigilijny karpik to mimo wszystko coś wspaniałego. Z dodatkiem ziół tworzyło wspaniałą kompozycję smaków. Pałaszując nasz obiad na wolnym powietrzu przy stawach rozkoszujemy się widokiem stawów. Można w nich za opłatą wędkować a później poprosić o usmażenie naszego łupu. Opuszczając gospodarstwo rybne zostajemy pożegnani hasłem „zawsze jesteście u nas mile widziani” Z żalem opuszczamy stawy i udajemy się do Doliny Kobylańskiej. Wchodząc do doliny wita nas źródełko „Antoniego”. Oczywiście kubki w garść i smakujemy kapitalną wodę ze źródełka. Rozsiadamy się nad źródełkiem i podziwiamy piękne widoki otaczające nas. Skały wokół nas liczą ok. 100m. Naładowawszy akumulatory i niezwykle zadowoleni ruszamy w drogę powrotną. Do domu wracamy na pyszny obiadek, który już na nas czeka.
T. Fryderyk.

Nie ma jeszcze komentarzy..